SWC
forside
Sider: [1]
Print
Ophavsmand Emne: Nyt fra bestyrelsen April 2009  (Læst 933 gange)
Administrator
Gæst
« på: April 10, 2009, 10:44:07 »
Ændre beskedÆndre

Der blev afholdt bestyrelsesmøde d.6. April.  På mødet diskuterede vi vores plan for den forestående generalforsamling og for sæsonen 2009.

Klubhuset – Bestyrelsens strategi

Det er ingen hemmelighed at vores klubhus er i rigtig dårlig stand.  Formelt set ejer vi ikke huset, men vi har en fordelagtig lejekontrakt uden tidsbegrænsning. Det har i sær i år været diskuteret hvorvidt vi skal forsøge at opnå ejerskab af klubhuset med henblik på at bygge et nyt.
Vi mener i bestyrelsen at det vil være en for stor udfordring for klubben at gå efter midler og tilladelse til at bygge et nyt hus.

Vi foreslår at vi ikke sætter vores nuværende situation på spil, men i stedet sætter de nødvendige ressourcer af til at istandsætte huset. En istandsætning vil være til glæde for os alle i det daglige, samtidig med at det vil sende et godt signal til vores omgivelser, ikke mindst til områdets beslutningstagere.

I vores budgetforslag til generalforsamlingen vil der være afstat midler til følgende arbejde: Reparation eller udskiftning af alle vinduer og døre, reparation af tagpap og montering af ventilationsriste i alle rum.

Vi er meget åbne over for forslag til yderligere forbedringer!

Udskiftning eller reparation af den blå container
Den blå container er efterhånden i rigtig dårlig stand. Vi vil fremsætte et forslag om at der afsættes tilstrækkelige midler til at udskifte den med en ny, men vi vil så vidt muligt forsøge at reparere den.

Trailer
De der følger med på forum vil vide at der har været en lidt ophedet debat omkring regler for udlån af trailer og for evt. tilskud til leje i tilfælde af dobbeltbooking af traileren.

I sin tid havde klubben to trailere, hvoraf bestyrelsen på et tidspunkt besluttede at sælge den ene på grund af manglende efterspørgsel og løbende udgifter til vægtafgift. Der blev ved samme lejlighed lagt op til at medlemmer kunne få betalt trailerleje til klubture hvis der skulle blive brug for to trailere.

Da vi i bestyrelsen i forbindelse med en aktuel forespørgsel om trailertilskud ikke har været enige om at give tilskud eller ej har vi valgt at afskaffe ordningen.  I stedet for at øremærke tilskud til trailerleje vil vi hellere støtte klubture i mere bred forstand. Vi opfordrer derfor til at medlemmer der er interesserede i at arrangere en klubtur i den kommende sæson søger om støtte hertil på generalforsamlingen.

Opsyn og rengøring i sæsonen

De sidste to år har bestyrelsen sammen taget ansvaret for den daglige drift af klubben. Dvs. rengøring, opsyn, introduktion af nye medlemmer og undervisning af begyndere.  Vi planlægger at fortsætte i samme spor i denne sæson.

Vi vil stille et konkret forslag herom til generalforsamlingen, sådan at det er muligt at stille et alternativt forslag hvis en eller flere ønsker at organisere arbejdet på en anden måde.  Der er imidlertid allerede godt gang i sæsonen, hvorfor vi har aftalt at Frederik (malloy) tager vagten i April måned.

Containeroprydning og loppemarked
Vi planlægger en større oprydning af containerne i løbet af sæsonen for at få bedre overblik over ledige hylder og bare generelt få ryddet op i containerne. Vi vil derfor sætte stor pris på at I alle sammen giver en hånd med ved at holde orden omkring jeres egen hyldeplads.

Vi har allerede en stor mængde udstyr som vi tidligere har flyttet fra containerne på grund af manglende betaling af kontingent. Dette udstyr vil i år enten blive inddraget til klubudstyr, smidt ud eller solgt på et loppemarked. Vi håber at kunne afholde loppemarkedet i begyndelsen af sæsonen. Den endelige dato vil blive annonceret på hjemmesiden i så god tid som muligt.

USG

Vi har lavet en aftale med USG (www.usg.dk), der er en idrætsforening for studerende, om at tilbyde to grundkurser i windsurfing for et lille hold af deres medlemmer.  I forbindelse med disse kurser vil klubbens begynderudstyr være reserveret 3 timer ad gangen op til 8 torsdage i løbet sommeren. Der vil blive fremsat et forslag om USG samarbejdet til generalforsamlingen.

Dansk sejlunion
På den sidste generalforsamling blev det besluttet at klubben skulle meldes ind i dansk sejlunion. Dansk sejlunion har krævet af os, at vi ændrer et par punkter i vores vedtægter for at opnå fuldgyldigt medlemskab. Bestyrelsen har lavet en række forslag til vedtægtsændringer som vil blive fremlagt på generalforsamlingen og som er forhåndsgodkendt af Dansk Sejlunion.

Valg til bestyrelsen
Vores formand Andreas er bortrejst indtil August. Han synes det er bedst at vælge en ny formand der er tilstede i begyndelsen af sæsonen. Mens Andreas har været bortrejst har suppleanten Frederik taget hans plads og Jens har fungeret som formand.

Frederik og Lasse stiller op til de to bestyrelsesposter og Bjørn stiller op til valget af formand. 

Spørgsmål
... såvel som kommentarer, ris og ros er velkomne :-)

På vegne af bestyrelsen

Med venlig hilsen
Bjørn og Jens
« Sidste ændring: April 14, 2009, 06:08:45 af Jens Kirk » Logget
jensr
Bestyrelsen
Hero Member
Beskeder: 2893

« Svar #1 på: April 10, 2009, 12:32:51 »

ikke for at være en spasssser, men de hus er sku ikke værd at kaste peng efter, der er da råd i det meste af hytten
Logget

some für mich, und some für ..... duuuhh
Administrator
Gæst
« Svar #2 på: April 10, 2009, 12:37:30 »
Ændre beskedÆndre

Det er rigtigt. Der er tale om en lappeløsning, som vil forbedre udseende og funktion. Men hvis vi gør en indsats for at få det bedste ud af det vi har, så tror jeg også på at det kan hjælpe til at opbygge noget goodwill hos f.eks. Park&Vej eller Kommunen.

Desuden har jeg det også selv sådan, at jeg ikke vil kaste en kæmpe arbejdsindsats ind i at få bygget et nyt hus, hvis der ikke er en stor gruppe af engagerede medlemmer til at støtte op.

Hvis der er basis for et sådan engagement, så tror jeg at det vil udmønte sig i en masse gode forslag til yderligere forbedringer og at engagementet også rækker til at få arbejdet gjort....

Mvh Jens
« Sidste ændring: April 10, 2009, 08:01:45 af Jens Kirk » Logget
BjørnM
Hero Member
Beskeder: 1192

« Svar #3 på: April 10, 2009, 08:43:11 »

godt svar Jens K.. Og en god dobbelt glasdør kan man vel altid bruge  Smiley
Logget
Administrator
Gæst
« Svar #4 på: April 10, 2009, 10:36:47 »
Ændre beskedÆndre

Jeg synes også du er god Bjørn, og specielt er jeg vild med dit nye profilbillede ! Jeg synes også du er god JensR, men kan du ikke lave dit profilbillede større ligesom Bjørn og jeg ?

... Og skulle vi så ikke lige tage at holde os til emnet  Vink

Jeg har vedhæftet brevet om vedtægtsændringer fra Dansk Sejlunion og vores udkast til vedtægtsændringer. Kommentarer er meget velkomne!

Vi har i øvrigt også snakket om at foreslå en anden vedtægtsændring... Der står i vedtægterne at der er to revisorer der vælges for 2 år ad gangen. I praksis har vi altid kun brugt 1 revisor, så vi synes at vi lige så godt kan vælge 1 hvert år for 1 år ad gangen.
Logget
virgil
The Enforcer
Hero Member
Beskeder: 1950

« Svar #5 på: April 11, 2009, 06:25:41 »

vi er flere handværker i klubben !så skal vi alliere os så kan vi få det rigtigt pris  Vink
Logget
AndersHardis
Full Member
Beskeder: 125

« Svar #6 på: April 12, 2009, 07:31:25 »

Gode initiativer. Smæk en dato på forum og jeg kommer forbi i olie glat overkrop og arbejdsbukser med velcro tape i siden. Kølig 

Måske en stor åben container til oprydningsdag ?
Logget

mmmmmhh nybagt chokolade kage med vanilleis
Benni
Hero Member
Beskeder: 1310

« Svar #7 på: April 12, 2009, 09:27:27 »

Hey Virgil & Anders,

Det er mig, der har spyttet priserne ud, men hvornår passer det jer, at kikke ned forbi og tjekke, at vi ikke er helt ved siden af, hvis vi kunne samle et tømrer sjak, kunne det hele laves ret hurtigt.

Vi plejer, at alliere os med medlemmerne, når jobbet skal udføres, i første omgang har vi valgt at sætte penge af, hvis medlemmer siger ok, går vi videre med sagen, bestyrelsen ønsker i første omgang at sminke liget, prisen er sat billigst muligt, udfra hvad vi mener er nødvændigt for, at det tager sig nogenlunde ud udefra, samt rette lidt op på ventilationen.

Vi har tænkt os, at skifte-rep. døre og vinduer, der skal plexiglas i det hele pg.a indbrud, taget er rimeligt, der er en bule i tagpappet, men det ser ikke ud til, at være utæt.

Bore Ø100 huller i alle rum og sætte et ventilation rør i og rist på begge sider af hullet.

Måske kan vi klare os med, at lægge tagpap på den blå container i første omgang.

Bjørn har vist sagt ja til, at køre affaldet i den blå raket, hvis han har hænger træk, har vi før lånt en trailer hos Shell og så kørt hele balladen på genbrug, en åben container kan løbe op i 10.000 kr. hvis det er blandet affald.

Herligste hilsner,
Benni

« Sidste ændring: April 12, 2009, 09:32:57 af Benni » Logget
BjørnM
Hero Member

« Svar #8 på: April 12, 2009, 06:10:08 »

Ja det kunne være en god ide hvis vi en dag sammen med håndværkerne i klubben kiggede på huset! Gerne inden GF så vi kan få tingene igennem i år.

Jeg kan godt køre. Har anhængertræk også...
Logget
AndersHardis
Full Member
Beskeder: 125

« Svar #9 på: April 13, 2009, 07:58:50 »

Lørdag d 18 formiddag ? efter 10 og før kl 14.
Logget

mmmmmhh nybagt chokolade kage med vanilleis
aasbjerg
Sr. Member
Beskeder: 484

« Svar #10 på: April 13, 2009, 08:26:28 »

Godt nok er jeg ikke håndværker, men mener i al beskedenhed, at jeg er ganske god med pensel, boremaskine og bajonetsav - anything. Så stiller gerne op til renovering af boligen - indvendig som udvendig. Kunne man arrangere en arbejdsdag, som man kender det fra diverse andelsboligforeninger? Og så med efterfølgende grill og øl?
Logget
Benni
Hero Member

« Svar #11 på: April 13, 2009, 10:25:05 »

Super, hermed aftalt lørdag den 18 april, kl. 11.00.

Vi snes,

Herligste hilsner,
Benni
Logget
BjørnM
Hero Member

« Svar #12 på: April 13, 2009, 11:00:54 »

Perfekt!  Smiley (altså til inspektion d. 18. En arbejdsdag kan vi så finde dato til bagefter)
« Sidste ændring: April 13, 2009, 01:20:41 af BjørnM » Logget
Benni
Hero Member

« Svar #13 på: April 13, 2009, 11:23:14 »

Jep,

Der er ikke mange, der har så nyt et billede som dig, Grin

Skal vi i klubben i dag, eller tager I til Vemmelev?

Herligste hilsner,
Benni

Logget
BjørnM
Hero Member

« Svar #14 på: April 13, 2009, 01:22:01 »

Yes! der er også få der har så velsidene en dragt  Grin Den er godt nok god...
« Sidste ændring: April 13, 2009, 02:06:07 af BjørnM » Logget
Sider: [1]
Print
Hop til: