SWC
forside
Sider: [1] 2 3 4
Print
Ophavsmand Emne: KONTAINER OPRYDNING  (Læst 1196 gange)
virgil
The Enforcer
Hero Member
Beskeder: 1950

« på: Juni 24, 2010, 11:03:04 »

I forbinelse med udlejning af de fri hylder jeg beder jeg om at ryde jeres grej på jeres hylder

ALLE GREJ SOM STÅ PÅ HYLDER SOM  IKKE ER DIN BLIR :

1. indgå som klubudstyr
2. blive solgt
3. blive kørt på lossepladsen

BESTYRELSEN
Logget
Benni
Hero Member
Beskeder: 1310

« Svar #1 på: Juni 25, 2010, 09:08:08 »

Jf. tidligere tråd om kontingent og medlemmernes ejendom.

Tidligere procedure,

Først sendes der en rykker, hvor der pålægges et rykkergebyr på 100 kr. jf. GF beslutning 2004, dette gøres omkring juni - juli, hvis der ikke kan fås kontakt til personen der ejer gearet, lægges gearet over i den røde container og opbevares et år, derefter bruges gearet i klubben, eller sælges eller det smides på lossepladsen.
Logget
virgil
The Enforcer
Hero Member

« Svar #2 på: Juni 25, 2010, 10:07:24 »

det er ikke skrivet nogen sted  men du kan se på indmeldelse

Udmeldelse og manglende betaling
Hvis du ikke ønsker at fortsætte dit medlemskab for den kommende sæson, beder vi dig give os besked og rydde din plads inden 1. maj. Hører vi ikke fra dig senest d. 15.maj vil dit udstyr enten
1. indgå som klubudstyr
2. blive solgt
3. blive kørt på lossepladsen

Vink de kan bare betale til tid
Logget
Benni
Hero Member

« Svar #3 på: Juni 25, 2010, 11:36:03 »

Hey Virgil,

http://swc.dk/undersider/om%20swc/kontingent_indmeldelse.html, er lige ændret eller også står rykkergebyret på en anden side, men det er vel ikke ok, at ændre GF beslutninger uden, at spørge GF, det er vel i strid med vedtægter, der fordrer, at bestyrelsen udfører GF beslutninger, da GF er højeste myndighed i butikken.

Det har og vil forhåbentligt aldrig være hensigten, at smide folks gear ud, fordi det ikke ligger på deres hylde, ej heller smide folks gear ud uden at give dem en chance, uanset om de har betalt kontingent eller ej.

Vi har i SWC altid været rummelige og forsøgt, at bevare den gode stemning og har på den baggrund aldrig haft nogen problemer, fidusen ved, at forsøge, at finde folk og dermed få 100 kr. i rykkergebyr for det job, giver jo netop sikkerhed for, at SWC har gjort hvad vi kunne for at informere vores medlemmer.

Det er vel ikke noget problem, at smide gearet ind i den røde container og så afvente et år.

Det er mig, der i tidernes morgen har lavet teksten på hjemmesiden og også forslaget om, at det er medlemmers ansvar at holde sig orienteret på hjemmesiden samt rykkergebyr.

Den nuværende bestyrelses tolkning af mulighederne for, at tage medlemmernes udstyr, er ikke i overensstemmelse med hensigten med forslaget.

Forslag 2004

ADMINISTRATION:

Rødt skal ud, grønt skal ind.
For at lette administrationen, foreslås følgende ændring til SWC`s vedtægter paragraf  7 som lyder:

§ 7           ORDINÆR GENERALFORSAMLING
Generalforsamlingen er med de indskrænkninger, som disse vedtægter foreskriver, den højeste myndighed i alle klubbens anliggender.
Den ordinære generalforsamling, afholdes hvert år i maj måned. Indkaldelse og dagsorden meddeles skriftlig til medlemmerne, med 3 ugers varsel.
Samtidig med indkaldelsen medsendes det af revisoren godkendte regnskab.
Forslag, der ønskes forelagt generalforsamlingen til vedtagelse, skal være bestyrelsen i hænde senest 14 dage før generalforsamlingens afholdelse. Forslagene skal optages i dagsordenen.
Stemmeret har alle aktive medlemmer som har været medlem af klubben i de sidste 3 måneder før generalforsamlingen, og som ikke er i kontingent restance. Stemmeret kan kun udøves ved personligt fremmøde.
Medlemmer skal være myndige for at opnå valg.

Dette ændres til:

§7           ORDINÆR GENERALFORSAMLING

Generalforsamlingen er med de indskrænkninger, som disse vedtægter foreskriver, den højeste myndighed i alle klubbens anliggender.

Den ordinære generalforsamling, afholdes hvert år i maj måned. Indkaldelse og dagsorden samt det af revisoren godkendte regnskab meddeles på www.swc.dk , med 3 ugers varsel.

Forslag, der ønskes forelagt generalforsamlingen til vedtagelse, skal være bestyrelsen i hænde senest 14 dage før generalforsamlingens afholdelse. Forslagene skal optages i dagsordenen.

Stemmeret har alle aktive medlemmer som har været medlem af klubben i de sidste 3 måneder før generalforsamlingen, og som ikke er i kontingent restance. Stemmeret kan kun udøves ved personligt fremmøde.

Dette betyder at det medlemmernes eget ansvar at holde sig orienteret via klubbens hjemmeside, her vil det årlige brev blive offentligtgjort, klubben sparer kr. 1000,- til frimærker, papir, samt det arbejde som fremkommer  i forbindelse med udsendelsen.

For at lette administrationen yderligere, forslår vi ,at ved for sent indbetaling af kontingent lægges et rykkergebyr på kr. 100 kr. for medlemmer med hyldeplads.

Referatet fra 2004

At medlemmer i fremtiden selv skal hente post og læse nyheder på www.swc.dk(jvf. forslag)
Det vil mindske administrationsbyrden og initiere aktiv deltagelse i klubben – også når det ikke lige blæser :-)
 - enstemmigt vedtaget.

At pålægge 100,- i administrationsgebyr på kontingentindbetaling efter 1.maj(jvf. forslag)
- enstemmigt vedtaget.

« Sidste ændring: Juni 25, 2010, 11:45:30 af Benni » Logget
Benni
Hero Member

« Svar #4 på: Juni 25, 2010, 12:10:58 »

Hey Virgil,

Til orientering:http://benni.dk/public_html/Generalforsamling/Medlemsbrev2008.html

Herligste hilsner,
Benni
Logget
lasseNH
Bestyrelsen
Full Member
Beskeder: 146

ThE DefendOr -

« Svar #5 på: Juni 25, 2010, 12:14:57 »

Jeg kan ikke se problematikken. Du kan være helt sikker på at medlemmerne får præcis samme humane behandling, som tidligere. Der bliver taget kontakt og intet gøres uden dialog mellem hyldeejer og bestyrelsen.
Et spørgsmål; hvorfor modarbejde dette?

Vh
Logget
Administrator
Gæst
« Svar #6 på: Juni 25, 2010, 01:30:43 »
Ændre beskedÆndre

Hej Lasse

Jeg ved det ikke, men jeg tror ikke Benni prøver at modarbejde "dette". Han er nok bare bekymret og gør jer opmærksom på de beslutninger GF har truffet og den fremgangsmåde der er anvendt hidtil og som medlemmerne er vandt til.

På meldingerne fra Virgil er det mit indtryk at han vil gå mere hårdhændet til værks. Det kan jeg også godt være bekymret for. For det første for de medlemmer der kommer i klemmes skyld, fordi de selv eller en anden har lagt deres ting på en forkert hylde. For det andet fordi det kræver en masse ekstra arbejde, når folk engang dukker op og ikke kan finde deres ting. Folk bliver rigtigt kede af det når deres ting er væk. Da hjælper det ikke at fortælle dem at de bare kan tage sig sammen, betale til tiden og sørge for at have styr på deres ting.

Men jeg synes det er fint at vende bøtten på hovedet og danne sine egne erfaringer. Så fred være med det.

mvh Jens

« Sidste ændring: Juni 25, 2010, 01:35:55 af Jens Kirk » Logget
virgil
The Enforcer
Hero Member

« Svar #7 på: Juni 25, 2010, 01:58:58 »

Hele enig med jer allesammen vedr. at fjern grej MEN:

de har haft tid til at betale

hvis man har styr på sin grej så flyder det ikke på en anden hylde eller så skal man har 2 eller 3 og betale for det
 Vi kontakter dem først   men vi vil gerne lej de hylder ud til dem som venter og betaler i modsætning til de dårlig betaler
Logget
virgil
The Enforcer
Hero Member

« Svar #8 på: Juni 25, 2010, 02:07:15 »

Hey Virgil,

http://swc.dk/undersider/om%20swc/kontingent_indmeldelse.html, er lige ændret eller også står rykkergebyret på en anden side, men det er vel ikke ok, at ændre GF beslutninger uden, at spørge GF, det er vel i strid med vedtægter, der fordrer, at bestyrelsen udfører GF beslutninger, da GF er højeste myndighed i butikken.

Det har og vil forhåbentligt aldrig være hensigten, at smide folks gear ud, fordi det ikke ligger på deres hylde, ej heller smide folks gear ud uden at give dem en chance, uanset om de har betalt kontingent eller ej.

Vi har i SWC altid været rummelige og forsøgt, at bevare den gode stemning og har på den baggrund aldrig haft nogen problemer, fidusen ved, at forsøge, at finde folk og dermed få 100 kr. i rykkergebyr for det job, giver jo netop sikkerhed for, at SWC har gjort hvad vi kunne for at informere vores medlemmer.

Det er vel ikke noget problem, at smide gearet ind i den røde container og så afvente et år.

Det er mig, der i tidernes morgen har lavet teksten på hjemmesiden og også forslaget om, at det er medlemmers ansvar at holde sig orienteret på hjemmesiden samt rykkergebyr.

Den nuværende bestyrelses tolkning af mulighederne for, at tage medlemmernes udstyr, er ikke i overensstemmelse med hensigten med forslaget.

Forslag 2004

ADMINISTRATION:

Rødt skal ud, grønt skal ind.
For at lette administrationen, foreslås følgende ændring til SWC`s vedtægter paragraf  7 som lyder:

§ 7           ORDINÆR GENERALFORSAMLING
Den ordinære generalforsamling, afholdes hvert år i maj måned. Indkaldelse og dagsorden meddeles skriftlig til medlemmerne, med 3 ugers varsel.
Samtidig med indkaldelsen medsendes det af revisoren godkendte regnskab.

Dette ændres til:

§7           ORDINÆR GENERALFORSAMLING

Den ordinære generalforsamling, afholdes hvert år i maj måned. Indkaldelse og dagsorden samt det af revisoren godkendte regnskab meddeles på www.swc.dk , med 3 ugers varsel.

Dette betyder at det medlemmernes eget ansvar at holde sig orienteret via klubbens hjemmeside, her vil det årlige brev blive offentligtgjort, klubben sparer kr. 1000,- til frimærker, papir, samt det arbejde som fremkommer  i forbindelse med udsendelsen.

For at lette administrationen yderligere, forslår vi ,at ved for sent indbetaling af kontingent lægges et rykkergebyr på kr. 100 kr. for medlemmer med hyldeplads.

Referatet fra 2004

At medlemmer i fremtiden selv skal hente post og læse nyheder på www.swc.dk(jvf. forslag)
Det vil mindske administrationsbyrden og initiere aktiv deltagelse i klubben – også når det ikke lige blæser :-)
 - enstemmigt vedtaget.

At pålægge 100,- i administrationsgebyr på kontingentindbetaling efter 1.maj(jvf. forslag)
- enstemmigt vedtaget.

vi har ikke ændre noget det er kun Jens k som kan på hjemmeside og de har få advarsel nu 3 gange på hjemmeside og du kan selv læse på den referat at de skal selv henter post på hjemmeside  Vink
Logget
Administrator
Gæst
« Svar #9 på: Juni 25, 2010, 02:43:26 »
Ændre beskedÆndre

Den er god nok. Hvis rykkergebyret engang har været omtalt på hjemmesiden, så er den forsvundet mens vi stadig havde styr på tøjlerne Benni. Jeg kan ikke huske at have fjernet det, men det kunne godt ske at den er smuttet.

Nuvel. I alle tilfælde er det vel rart at vide at I har hjemmel til at opkræve rykkergebyr.

Mvh Jens
« Sidste ændring: Juni 25, 2010, 02:45:26 af Jens Kirk » Logget
virgil
The Enforcer
Hero Member

« Svar #10 på: Juni 28, 2010, 10:02:59 »

Sidste advarsel Boys and girls

Når jeg rydder jeres hylder så er den fri og blir leje ud med det samme

Bestyrelse
Logget
Benni
Hero Member

« Svar #11 på: Juni 29, 2010, 07:36:00 »

Hey Virgil,

Har I rykket medlemmmer?

Hvormange tror du der læser forum?

Herligste hilsner,
Benni

Logget
aasbjerg
Sr. Member
Beskeder: 484

« Svar #12 på: Juni 29, 2010, 08:06:30 »

Jeg kan godt se Bennys pointe: De, der har grej i klubben, men som ikke har betalt kontingent, bruger måske ikke klubben og dermed hjemmesiden så meget. Jeg kan også godt se, at hvis de ikke har betalt kontingent, så kan klubben inddrage deres grej. Og det handler i vel i bund og grund om, at der er en række nyere medlemmer, som ikke har mulighed for at få deres grej lagt på en hylde, fordi der er nogle knap så aktive medlemmer, der ikke har betalt kontingent, men som optager plads.
Så kan man være en hardliner eller være mere human i sin indsats over for dette. Jeg går ind for, at man gør som Bjørn sidste år, der tog billeder af grejet og lagde det op her i forum. Det fjerner ikke problemet med, at nogle mindre aktive medlemmer ikke anvender forummet. Kan man LET sende en mail ud til alle medlemmer om, at nu er der en tråd i forum om fjernelse af grej? Så har man da forsøgt, hvad man kan. En anden mulighed er at fjerne og opbevare det en rum tid og frigøre hyldeplads, og hvis nogen så kommer og vil have deres udstyr, så har man heldigvis ikke brændt det (om end man måske havde hjemmel i vedtægterne til at gøre det).

Mit indlæg betragter jeg selv som tilhørende den humane lejr  Vink Jeg besidder ikke nogen position til at blande mig, da jeg hverken sidder i eller har siddet i bestyrelsen, men synes alligevel jeg vil give mit besyv med.

For fanden vi mangler vind!!!
Logget
virgil
The Enforcer
Hero Member

« Svar #13 på: Juni 29, 2010, 08:50:17 »

Hey Virgil,

- enstemmigt vedtaget.

- enstemmigt vedtaget.

Kan i læse dansk eller skal jeg skriver det på fransk

De har nu blevet rykker 4 gange på forum
Hvis de læser ikke forum og betaler ikke det er måske fordi de er ikke aktiv eller passiv meddlemmer
Vi er ikke shulsgåård opbevaring men en surfklubben
bjørn gør det samme sidste år og ingen brokker sig

virgil
Logget
Administrator
Gæst
« Svar #14 på: Juni 29, 2010, 08:55:40 »
Ændre beskedÆndre

Det er ligegylidigt hvilke stjerner man har eller har haft på skuldrene.

Til info:
Man kan med forummet sende en mail til alle dem der har skrevet deres mail rigtigt ind i registreringsformularen. Men fordi systemet ikke bliver brugt til medlemsdatabase sådan som det er tænkt, gør jeg ikke noget for at det bliver holdt opdateret. Anders Hardis har en liste over nuværende og tidligere medlemmer med mail adresser og det hele fra Benni. Så det burde i alle tilfælde være muligt.

Sidste år tog Bjørn billeder af alt grejet og lage på nettet så folk kunne se om netop deres grej var i fare. Det er også smart når folk senere kommer og brokker sig over at de ikke kan finde deres ting. Så kan man vise dem billeder af alt det udstyr der er flyttet inden man begynder at lede bunkerne igennem.

@Virgil: Det er ikke brok, men bare lidt gammelklog bekymring og diverse input. Det skal nok gå fint og du har styr på det.

Mvh Jens

« Sidste ændring: Juni 29, 2010, 08:57:18 af Jens Kirk » Logget
Sider: [1] 2 3 4
Print
Hop til: